Tel/app 06 18279462
Home | Algemene Voorwaarden | Ervaringen | Veelgestelde vragen |prijzen

veelgestelde vragen


Veelgestelde vragen:

  • Wat zijn de meest voorkomende problemen?

  • Ploffen en niesen onder accelleratie.
    Ploffen en niesen bij stationair lopen
    Onregelmatig stationair lopen.
    Inhouden en rook onder accelleratie.
    Hoog brandstofverbruik.
    Hoge koeling temperatuur.
    Motor slijtage en/of motor schade

  • Wat is de oorzaak van de meest voorkomende problemen?

  • Vacuum lekkage door: (bij singlepoint carburatuer) kromgetrokken voet of lekkage op andere punten.
    Verbogen of versleten gasklep of huis.
    verkeerd calibratiemateriaal.
    Verkeerde afstelling van de ontsteking of slecht werkende ontsteking.
    Verkeerde brandstofpomp. verkeerde vlotterafstelling
    Verkeerde aansluiting of obstructies in de brandstofleiding of in de carburateur.
    Schade aan de motor. compressieverlies.

  • Wat is de oplossing van de meest voorkomende problemen?

  • 1: Meting van de uitlaatgassen. Bij multipoint per uitlaatpoort op het uitlaatspruitstuk. Bij singlepoint meting via de uitlaat.
    2: Problemen constateren, zie de mogelijkheden hier boven.
    3: Problemen verhelpen en juist afstellen.


  • Wat kost het?

  • Moeilijk te zeggen. Hangt er van af welke problemen ik tegen kom. Het kan in een paar uur klaar zijn. Maar het komt ook voor dat er meerdere dagen werk in gaat zitten. Zeker bij multipoint systemen. Om dat er verschillende problemen kunnen zijn. Het hangt er ook van af hoe het voorwerk gedaan is. Is de motor in orde? Brandstofdruk onder de zwaarste belasting goed, geen vaccum lekken, 12volt stabiel aanwezig. Als ik problemen moet gaan opsporen kost dat extra tijd en dus geld. Zorg dus dat er zo veel mogelijk in orde is voor we beginnen. Ik heb het minste werk als ik alleen het calibratiemateriaal hoef te verwisselen.


  • Zijn voorrijkosten bij de prijs inbegrepen?

  • Pas vanaf een afstand van meer dan 50 km vanaf Den Haag, Daar binnen reken ik vanaf vertrek in Den Haag allen de brandstof die ik kwijt ben voor heen en weer rijden.


  • Betaal ik ook voor het calibratiemateriaal?


  • Alles wat ik kan wisslen is bij de prijs inbegrepen. De rest wel.


  • Komt de brandstofmotor niet in gevaar? Kan ik mijn oldtimer niet beter ombouwen naar elektrisch?

  • In de toekomst zullen bepaalde synthetische brandstoffen nog steeds beschikbaar blijven. Er mogen dan wel geen nieuwe auto's op brandstof meer worden gemaakt in de toekomst, maar zeker voor oldtimers en ander oud materiaal komt er een aparte regeling. Huidige systemen kunnen worden aangepast zodat ze ook op nieuwe brandstoffen kunnen blijven rijden. Er zijn ook mogelijkheden om het geheel om te bouwen naar bio ethanol. De techniek is er klaar voor.