Veelgestelde vragen:
Ploffen en niesen onder accelleratie.
Ploffen en niesen bij stationair lopen
Onregelmatig stationair lopen.
Inhouden en rook onder accelleratie.
Hoog brandstofverbruik.
Hoge koeling temperatuur.
Motor slijtage en/of motor schade
Vacuum lekkage door: (bij singlepoint carburatuer) kromgetrokken voet of lekkage op andere punten.
Verbogen of versleten gasklep of huis.
verkeerd calibratiemateriaal.
Verkeerde afstelling van de ontsteking of slecht werkende ontsteking.
Verkeerde brandstofpomp. verkeerde vlotterafstelling
Verkeerde aansluiting of obstructies in de brandstofleiding of in de carburateur.
Schade aan de motor. compressieverlies.
1: Meting van de uitlaatgassen. Bij multipoint per uitlaatpoort op het uitlaatspruitstuk. Bij singlepoint meting via de uitlaat.
2: Problemen constateren, zie de mogelijkheden hier boven.
3: Problemen verhelpen en juist afstellen.
Moeilijk te zeggen. Hangt er van af welke problemen ik tegen kom. Het kan in een paar uur klaar zijn. Maar het komt ook voor dat er meerdere dagen werk in gaat zitten. Zeker bij multipoint systemen. Om dat er verschillende problemen kunnen zijn. Het hangt er ook van af hoe het voorwerk gedaan is. Is de motor in orde? Brandstofdruk onder de zwaarste belasting goed, geen vaccum lekken, 12volt stabiel aanwezig. Als ik problemen moet gaan opsporen kost dat extra tijd en dus geld. Zorg dus dat er zo veel mogelijk in orde is voor we beginnen. Ik heb het minste werk als ik alleen het calibratiemateriaal hoef te verwisselen.
Pas vanaf een afstand van meer dan 50 km vanaf Den Haag, Daar binnen reken ik vanaf vertrek in Den Haag allen de brandstof die ik kwijt ben voor heen en weer rijden.
Alles wat ik kan wisslen is bij de prijs inbegrepen. De rest wel.
In de toekomst zullen bepaalde synthetische brandstoffen nog steeds beschikbaar blijven. Er mogen dan wel geen nieuwe auto's op brandstof meer worden gemaakt in de toekomst, maar zeker voor oldtimers en ander oud materiaal komt er een aparte regeling. Huidige systemen kunnen worden aangepast zodat ze ook op nieuwe brandstoffen kunnen blijven rijden. Er zijn ook mogelijkheden om het geheel om te bouwen naar bio ethanol. De techniek is er klaar voor.